مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 06:452020-01-27اجتماعي

صنایع دشت شازند منشأ بوی نامطبوع در اراک


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در بازدید از صنایع دشت شازند گفت: بوی نامطبوع در اراک ناشی از صنایع مستقر در دشت شازند است.

- مرکز اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بوی نامطبوعی که از شب گذشته در برخی مناطق شهر اراک منتشر شده، گفت: شب گذشته منشأ این بو بررسی شد و مشخص شد از سوی دشت شازند به سمت اراک می آید.

در واقع این بو به خاطر صنایع متعددی است که در اطراف شهر شازند فعالیت دارند و با جریان باد به سمت کلانشهر اراک می آید.

میرزایی به تاثیر نامطلوب سوخت LPG بر شاخص کیفیت هوا، اشاره کرد و گفت: استفاده از این گاز به عنوان سوخت خودروها که امروزه بعضا به صورت غیرمجاز هم مصرف می شود با توجه به وجود گوگرد در آن، باعث انتشار دی اکسید گوگرد می شود.

در واقع هر خودرویی که گاز مایع LPG مصرف می کند مانند خودرویی دیزلی آلودگی تولید می کند که اثر نامطلوبی بر کیفیت هوای شهر می گذارد.

میرزایی افرود: بنابر پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه شاهد انباشت آلاینده ها و سکون نسبی هوا هستیم، که این مسئله از روز گذشته آغاز شده و پارامتر های آلایندگی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه انتشار آلاینده ها در همه فصول سال برابر است، افزود: واحد های صنعتی و خودروها به یک میزان در تمام سال آلودگی تولید می کنند ولی در فصل های گرم سال آلودگی به سمت سطوح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دشت شازند منشأ بوی نامطبوع در اراک

صنایع دشت شازند منشأ بوی نامطبوع در اراک