مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-27دانش

سیاره فراخورشیدی KELT-9b بیش از حد تصور گرم است


گروهی از پژوهشگران دانشگاه شیکاگو (University of Chicago) در مطالعه اخیرشان با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا دریافته اند که گرمای KELT-9b بیش از حد تصور است.

- گروهی از پژوهشگران "دانشگاه شیکاگو"(University of Chicago) در مطالعه اخیرشان با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی "اسپیتزر" ناسا دریافته اند که گرمای KELT-9b بیش از حد تصور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، سیاره فراخورشیدی KELT-9b به عنوان سیاره مشتری فوق العاده داغ شناخته شده است و سیاره فراخورشیدی است که به دور ستاره نوع B / نوع A KELT-9 می چرخد.

این سیاره فراخوشیدی در فاصله حدود 670 سال نوری از زمین واقع شده است.

با دمای سطح 7 هزار و 800 درجه فارنهایت(4 هزار و 300 درجه سانتیگراد) این سیاره داغ ترین سیاره ای است که تاکنون دانشمندان کشف کرده اند.

اخیراً گروهی از اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا ثابت کردند که گرمای KELT-9b بیش از حد تصور است و به همین دلیل مولکول ها نیز در آنجا از هم می پاشند و پیوندهای آنها از هم می شکند.

مولکول های گاز هیدروژن احتمالاً هنگام روز در KELT-9b جدا می شوند و تا زمانی که اتم های جدا نشده آنها به سمت شب سیاره باز نگردند، قادر به دوباره بهم پیوستن نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاره فراخورشیدی KELT-9b بیش از حد تصور گرم است

سیاره فراخورشیدی KELT-9b بیش از حد تصور گرم است