مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 05:462020-01-27اقتصادي

خسارت 250میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان و بلوچستان


جعفر زربافتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیلاب اخیر به هزار و 468حلقه چاه و چاهک، 540 رشته قنات، 162 باب استخر ذخیره آب و 102کیلومتر لوله انتقال آب سیستان و بلوچستان خسارت زد.

وی ادامه داد: برای تهیه و ارسال لوازم ضروری بازسازی بخش کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بیش از 85 درصد کشاورزی جنوب استان وابسته به آب قنات،چاه و چاهک است برای حفظ و پایداری کشاورزی و کاهش خسارت به مزارع و باغات، بازسازی و مرمت منابع آبی تخریب شده ضروریست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا بارندگی های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و 400 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف منطقه وارد کرده است.

سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه 29 درصد، مسکن 25 درصد، کشاورزی 23 درصد، شهرداری 10 درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که 678 تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته اند.

بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال 100 درصد رشد داشته است که منجر به افزایش 199 درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 250میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان و بلوچستان

خسارت 250میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان و بلوچستان