مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 05:252020-01-27اجتماعي

شکار در منطقه «دال» و «آهو» ممنوع!/ بهشتی در دل استان کرمانشاه


فرماندار دالاهو در خصوص نامگذاری شهرستان به دو واژه «دال» به معنی عقاب و «آهو» اشاره کرد و گفت: مردم این دیار خود نگهبان هستند و اجازه شکار در این منطقه را به احدی نمی دهند.

- کرم محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: دالاهو آخرین شهرستانی است که در پایان برنامه سوم در سال 1384 به مرکزیت کرند غرب به شهرستان های کشور اضافه شد و به عنوان چهاردهمین شهرستان استان کرمانشاه نام گرفت.

وی ادامه داد: دالاهو در مسیر اصلی راه کربلا قرار دارد و هرساله زائران بیشماری از این شهرستان عبور می کنند و حدود 154 روستا را شامل می شود.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه این شهرستان 33 درصد دامداری و دامپروری استان را در خود جای داده است، گفت: این شهرستان با دارا بودن 152 هزار هکتار مراتع و منابع طبیعی که 90 هزار هکتار آن در اختیار گونه های مختلف درختان از جمله بلوط است، در فصل کوچ عشایر به ییلاق، 33 درصد عشایر در دالاهو مستقر می شوند.

وی در خصوص نامگذاری شهرستان به دو واژه دال به معنی عقاب و آهو اشاره کرد و افزود: دال و عقاب در کوه های این منطقه زیاد بوده به همین دلیل به این نام معرف شده و ساکنان این دیار نه به خاطر دستوالعمل های و ممنوعیت های دولتی، بلکه به خواست خود شکار را برای همه ساکنان شهرستان ممنوع می دانند و هم اکنون گونه های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار در منطقه «دال» و «آهو» ممنوع!/ بهشتی در دل استان کرمانشاه

شکار در منطقه «دال» و «آهو» ممنوع!/ بهشتی در دل استان کرمانشاه