مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 01:352020-01-26دانش

نوآوری باید براساس نیاز جامعه در کشور تبیین شود


معاون پژوهش وفناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت های دانش بنیان به صورت منطقه ای تقسیم بندی شده و فعالیت های آنها براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین شوند.

-  بابک شکری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به رونق نوآوری براساس نیاز جامعه گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت های دانش بنیان را به صورت منطقه ای تقسیم بندی کرده و فعالیت های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.

* باید نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد وی افزود: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید همانند کشورهایی مانند سوئد، اسپانیا، انگلستان و آمریکا شرکت های خود را به صورت منطقه ای تقسیم بندی کرده و فعالیت های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.

این در حالی است که دانشگاه های ما اکنون الگوی خاصی برای فعالیت های خود ندارند.

* دو درصد از شرکت ها در فناوری بالا کار می کنند شکری تصریح کرد: تمرکز اقتصاد ایران اکنون بر حوزه نفت است و متاسفانه از 100 هزار شرکت که در کشور وجود دارد دو درصد آنها در فناوری بالا کار می کنند و بقیه آنها به طور متوسط در سطح پایین هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوآوری باید براساس نیاز جامعه در کشور تبیین شود

نوآوری باید براساس نیاز جامعه در کشور تبیین شود