مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 16:502020-01-26پزشكي

استرس مفید!


چگونه بعضی استرس ها می تواند برای ما مفید باشد؟! - استرس یک احساس منفی و عاملی موثر بر بروز مشکلات و انواع بیماری ها است؛ اما آیا تابه حال در مورد اینکه استرس می تواند مفید هم باشد فکر کرده ایم؟استرس و اضطراب اغلب به عنوان نوعی احساس منفی شناخته می شود و با کار های روی هم انبار شده، مشکلات خانوادگی و برنامه کاری شلوغ، ما را تحت فشار قرار داده زمانی افراد مضطرب می شوند که احساس کنند کار ها و وظایفی که باید انجام دهند، از میزان وقت و توانایی آن ها بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ،مرکز فارس،مسئول سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: روان شناسان دو نوع مختلف اضطراب را شناسایی کرده اند؛ استرس بَد یا همان اضطراب منفی که سبب ایجاد حس پریشانی و تسلیم می شود، اما استرس خوب نوعی اضطراب مثبت است که سبب فعالیت و سازندگی می شود.

استرس مزمنندا خورشیدیان افزود: استرس مزمن در واقع پاسخی روانی یا فیزیولوژیکی به یک واقعه استرس زای درونی یا بیرونی است که به طول می انجامد و بر اساس تحقیقات این نوع استرس با تغذیه ناسالم، مشکلات پوستی و به احتمال زیاد با بیماری های مزمن دیگر، در ارتباط است.

کارشناس سلامت روان اضافه کرد: روانشناسان بر این باورند که در مقادیر کمتر، اضطراب می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس مفید!

استرس مفید!