مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 15:202020-01-26بين الملل

عریقات: حق خروج از «پیمان اسلو» را برای خود محفوظ می دانیم


مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی احتمالی طرح معامله قرن گفت، چنین اقدامی می تواند این حق را به فلسطین بدهد که از پیمان اسلو خارج شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  صائب عریقات  مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به احتمال رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن گفت، در آن صورت سازمان آزادی بخش فلسطین این حق را دارد که از پیمان اسلو خارج شود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، عریقات هشدار داد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد اشغال موقت [سرزمین های فلسطینی توسط صهیونیست ها] را به اشغال دائم مبدل کند .

طبق پیمان اسلو که در دو مرحله در سال های 1993 و 1995 به ثمر رسید، صهیونیست ها موظف شدند سازمان آزادی بخش فلسطین را به عنوان نماینده مردم فلسطین و حق فلسطینی ها برای حاکمیت بر کرانه غربی رود اردن و نوار غزه را به رسمیت بشناسند و از سویی فلسطینیان با وجود رژیم صهیونیستی کنار بیایند.

عریقات پیش تر نیز گفته بود که هرگونه تلاش، معامله یا زورگویی که حقیقت اسراییل را به عنوان رژیم اشغالگر فلسطین بپوشاند، تاریخ از آن با عنوان فریب قرن یاد خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در آستانه رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن، راهی واشنگتن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عریقات: حق خروج از «پیمان اسلو» را برای خود محفوظ می دانیم

عریقات: حق خروج از «پیمان اسلو» را برای خود محفوظ می دانیم