مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 15:152020-01-26بين الملل

هشدار جدی در خصوص یک ویژگی مهم ویروس کرونا


کرونا در دوره نبر خلاف بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی که به سرعت منتقل می شد این ویروس در دوره خاموشی آن که نزدیک به 14 روز است به دیگران انتقال می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد ویروس اسرار آمیز کرونا که در شهر ووهان به شهرها و کشورهای دیگر سرایت کرده است می تواند در دوره نهفتگی هم به انسان منتقل شود.

این کمیسیون روز یکشنبه در بیانیه ای خاطر نشان کرد بر خلاف بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی که به سرعت منتقل می شد این ویروس در دوره خاموشی آن که نزدیک به 14 روز است به دیگران انتقال می یابد.

انتشار این بیانیه از سوی کمیسیون بهداشت ملی چین یک هشدار بسیار جدی به مردم سراسر چین و دیگر کشورها محسوب می شود که باید تدابیر کنترلی از قبیل نظافت و استفاده از ماسک و خودداری از حضور در مکان های پرازدحام و تدابیر قرنطینه را بسیار جدی تلقی کنند.

کمیسیون می افزاید: کسانی که به ویروس ناشناخته مبتلا شده اند ممکن است بزودی شناسایی نشوند زیرا علایم پس از دو هفته بروز می کند.

این کمیسیون هشدار داده است که ویروس اکنون در وضعیت خاموشی است و به این ترتیب مردم باید در انتظار شیوع گسترده در روزهای آینده باشند.

مسئولان گفته اند که نهفتگی طولانی مدت و انتقال ویروس به انسان، حتی در دوران خاموشی و پیش از بروز علایم باعث ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار جدی در خصوص یک ویژگی مهم ویروس کرونا

هشدار جدی در خصوص یک ویژگی مهم ویروس کرونا