مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 13:352020-01-26سياسي

آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها عدالت در سلامت را زیر سوال می برد


دکتر علیرضا شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: آیین نامه اصلاح رویه های مرتبط با مجوز تاسیس داروخانه ها در سی و سومین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجورهای کسب و کار با رای شورای رقابت، دیوان عدالت اداری و هیات مقررات زدایی در دوم دی ماه امسال مورد بررسی قرار گرفت تا طی زمان مقرر تغییراتی در آن لحاظ شود.

وی اضافه کرد: در قالب این تغییرات بناست شرط فاصله و جمعیت در تاسیس یک داروخانه حذف شود و بدین ترتیب فرد متقاضی داروخانه در هر نقطه از شهر و منطقه می تواند داروخانه خود را تاسیس کند که در صورت تصویب این آیین نامه جایگاه وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی تامین بهداشت و سلامت جامعه پس از سالها برنامه ریزی هدفمند با چالش مواجه می شود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: طبق قانون تاسیس داروخانه ها از 40 سال گذشته تاکنون خدمات رسانی به مردم بر اساس جمعیت منطقه و در نظر گرفتن فاصله انجام می شود به طوری که هم اکنون به ازای چهار هزار و 500 نفر جمعیت مجوز تاسیس داروخانه در یک منطقه داده می شود.

شهریاری افزود: متولی سیاست گذاری در امر بهداشت و درمان وزارت بهداشت است و متاسفانه شورای رقابت بدون دریافت نظرات کارشناسی مقرراتی را تصویب کرده است و از وزرات بهداشت خواسته است شاخص فاصله و جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها عدالت در سلامت را زیر سوال می برد

آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها عدالت در سلامت را زیر سوال می برد