مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 13:302020-01-26اقتصادي

افزایش کشت دیم در قیروکارزین


دیم کاری در قیروکارزین امسال سه برابر افزایش یافت.

- مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: سطح زیر کشت گندم و جو دیم امسال، در مقایسه با پارسال افزایش 3 برابری دارد.

مهدی همتی افزود: با پایان کاشت گندم و جو در این شهرستان و بر اساس آمار های به دست آمده از پایش مناطق مختلف بیش از 252 هکتار گندم دیم و افزون بر 2 هزار و 300 هکتار جو دیم کشت شده است.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در قیروکارزین بیش از 3 هزار و 500 هکتار است که عملیات کاشت در 60 درصد از سطح این مزارع به شکل مکانیزه انجام شده است.

همتی گفت: کاهش 50 درصدی در مصرف بذر، افزایش کیفیت محصول، ارتقای راندمان آبیاری و کاهش ضایعات در فصل برداشت از مهم ترین مزایای کشت مکانیزه محصولات زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: همه گندم کاران برای فراهم شدن امکان خرید تضمینی محصول در فصل برداشت باید نسبت به اعلام دقیق اطلاعات فردی و ثبت آن در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی اقدام کنند.

همتی گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث غیر مترقبه مانند سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان تنها مرجع جبران خسارت برای کشاورزان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است لذا با مراجعه به شرکت های بیمه گر و عقد قرار داد بیمه هزینه تولید، امنیت تولید در مزارع خود را تضمین کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کشت دیم در قیروکارزین

افزایش کشت دیم در قیروکارزین