مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 11:482020-01-26سياسي

غرویان: کتاب سوزی اخیر، به شبهه تضاد بین علم و دین دامن زد


آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز ایران از نظر بین المللی در شرایطی قرار دارد که به هر بهانه ای متهم می شود و تحت فشار قرار می گیرد که حادثه کتاب سوزی نیز می تواند بهانه ای برای متهم کردن ایران به ضدیت با علم و دانش و خرافی بودن باشد.

وی با بیان این که این اقدام وجود تضاد علم و دین را القا می کند، اضافه کرد: علامه طباطبایی و آیت الله مطهری و شاگردان آن ها تلاش کردند ثابت کنند بین علم و دین تضادی نیست، ولی این حرکت نشان داد که گویی بین علم و دین تضاد است.

وی با اشاره به این که این حادثه تصویر منفی از روحانیت، دین و عالمان دینی در ذهن مردم به جای گذاشت، تصریح کرد: این فرد با لباس روحانیت، کتاب پزشکی را آتش زده که این اقدام وی ضربه ای به حوزه علمیه، روحانیت و عنوان آیت الله است.

غرویان افزود: متاسفانه در فضای کشور موجی با عنوان مخالفت با علم جدید ایجاد شده که آثار منفی به جای گذاشته و کتاب سوزی نیز بخشی از آن جریان است.

وی ادامه داد: این اقدام باعث شد چشم دنیا روحانیت ما را مثل روحانیت کلیسا در قرون وسطی تلقی کند، زیرا در قرون وسطی نیز چنین حرکت هایی بر ضد علم انجام شد و این حرکت نیز مثل همان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرویان: کتاب سوزی اخیر، به شبهه تضاد بین علم و دین دامن زد

غرویان: کتاب سوزی اخیر، به شبهه تضاد بین علم و دین دامن زد