مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 11:452020-01-26بين الملل

پایگاه منطقه ای جنگ اقتصادی آمریکا در خاورمیانه کجاست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پیشینه و ریشه سیاست فشار حداکثری آمریکا مربوط به دوران ترامپ نیست، بلکه به دوران اوباما باز می گردد؛ - تقابل آمریکا با ایران منحصر به عرصه نظامی نبوده و در بین عرصه های مختلف، عرصه اقتصاد مورد توجه آمریکاست.

کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس نیز نه تنها از نظر نظامی بستر تقابل آمریکا با ایران هستند، بلکه آمریکا در این کشورها پایگاه جنگ اقتصادی نیز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی من فکر می کنم مهم این است روی مسائل واقعی تمرکز کنیم، اینکه آیا این بهترین سیاستی است برای ایالات متحده که از یک توافقی خارج شود که خودمان کمک به ایجادش کردیم و خودمان به حفظ آن کمک کردیم؟ .

وی در ادامه افزود: ولی با خروج از این توافق ما بهترین گزینه مان را از دست دادیم، چرا که با ماندن در برجام می توانستیم از آن به عنوان یک اهرم برای فشار بر روی اروپایی ها، چینی ها و روس ها استفاده کنیم که با ما کار کنند تا ایران را در مورد موشک های بالستیک پاسخگو کنیم، تا کار بهتری در یمن انجام شود، تا با ما بر روی مسئله ی حزب الله کار کند که از آن حمایت می کند و یک سازمان تروریستی است.

پس ما می توانستیم نتایج بهتری بگیریم اما با خروج از برجام همه را عصبانی کردیم و فکر نمی کنم این به نفع کشور ما باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه منطقه ای جنگ اقتصادی آمریکا در خاورمیانه کجاست؟

پایگاه منطقه ای جنگ اقتصادی آمریکا در خاورمیانه کجاست؟