مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 11:152020-01-26دانش

آسیب زا نبودن مصرف ماهی های دریای خزر


نتایج پژوهش های انجام شده در دانشگاه حکیم سبزواری، نشان داد که میزان غلظت جیوه در ماهی های پرمصرف شمال پایین تر از استانداردهای بین المللی است و هیچ خطری برای سلامت انسان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترملوندی، عضو هیات علمی این دانشگاه که به انجام پژوهش فوق پرداخته، با اشاره به اهمیت سلامت ماهی ها برای مصرف کنندگان، بویژه افراد حساس (کودکان و زنان باردار)، گفت: در این پژوهش که مورد حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است، میزان غلظت عنصر سمی جیوه در بافت ماهی های پرمصرف شمال همچون سفید، کفال طلایی، کفال پوزه باریک، کپور معمولی، شگ ماهی، سوف معمولی و اردک ماهی در طول سواحل جنوبی دریای خزر بررسی و میزان مجاز مصرف این ماهی ها و ارزیابی خطرات بالقوه مصرف این ماهی ها برای انسان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی شاخص های سلامتی مشخص شد مصرف ماهی های شمال به دلیل غلظت پایین عنصر سمی در آن ها آسیب زا نبوده و خطری برای مصرف کنندگان وجود ندارد.

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه در بین اقلام موجود در سبد غذایی، ماهی ها نقش ویژه ای دارند، اظهار کرد: مصرف ماهی به دلیل وجود امگا 3 ویتامین هایی از قبیل D ، B 12و نقش آن در بهبود بیماری ها توصیه شده است، اما در مقابل به دلیل اینکه یکی از راه های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب زا نبودن مصرف ماهی های دریای خزر

آسیب زا نبودن مصرف ماهی های دریای خزر