مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 10:152020-01-26پزشكي

توسعه لنزهای تماسی مبتنی بر باتری و دارای قابلیت خود مرطوب کنندگی


پژوهشگران دانشگاه توهوکو (Tohoku University) ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه لنزهای تماسی شده اند که قابلیت خود مرطوب کنندگی دارند.

- پژوهشگران "دانشگاه توهوکو "(Tohoku University) ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه لنزهای تماسی شده اند که قابلیت خود مرطوب کنندگی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، دانشمندان دانشگاه توهوکو ژاپن در مطالعه اخیرشان که در مجله Advanced Material Technologies منتشر شد خبر از توسعه لنز تماسی که با استفاده از اشک پشت پلک را مرطوب می کند، داده اند.

هنگامی که افراد از لنز تماسی استفاه می کنند، چشم آنها خشک می شود و اغلب منجر به موارد جدی مانند سندرم خشکی چشم می شود که این موضوع نیز می تواند منجر به زخم های قرنیه و التهاب چشم شود.

برای غلبه بر این مشکل، پژوهشگران ژاپنی با استفاده از یک هیدروژل موفق به توسعه یک لنز تماسی شده اند که می تواند بار الکتریکی را در سراسر سطح آن حمل کند.

جریان الکتریکی با تکیه بر فرآیندی به نام جریان الکترواوسموتیک (electroosmotic flow) اشک بر روی بر لنزهای تماسی قرار می دهد.

این فرآیند مرطوب کنندگی اتوماتیک که در صورت تمایل، چشمک زدن را کمی سخت می سازد، می تواند تا زمانی که جریان در لنز وجود داشته باشد ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه لنزهای تماسی مبتنی بر باتری و دارای قابلیت خود مرطوب کنندگی

توسعه لنزهای تماسی مبتنی بر باتری و دارای قابلیت خود مرطوب کنندگی