مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:452020-01-26اقتصادي

ترکیه و هند به بازارهای هدف صادراتی استان سمنان افزوده شد


علی سعدالدین روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز گمرک در سمنان افزود: کشور عراق و افغانستان مقصد بیش از 50 درصد از کالاهای صادراتی استان سمنان در سال گذشته بود، امسال 17 درصد صادرات محصولات این استان به کشور ترکیه، هفت درصد به هند و 37 درصد نیز به عراق و افغانستان انجام شد.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، در بخش صادرات 220 هزار تن شامل 121 قلم کالا همچون شمش سرب، سود سوزآور، هیدروکربن سبک، کابل زمینی و فروسیلسیوم به ارزش 196 میلیون دلار از 109 شرکت حقیقی و حقوقی صادر شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات سمنان به 47 کشور، تصریح کرد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی این استان به 882 دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش داشت.

تراز تجاری سمنان چهار برابر شد مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای فروردین تا بهمن امسال، 17 هزار تن کالا مثل اجزا و قطعات ماشین ها و دستگاه های برقی و اجزا و قطعات ترانسفورماتورها به گمرک این استان وارد شد.

وی با بیان اینکه کالاهایی از 20 کشور وارد گمرگ سمنان شد، اضافه کرد: این محصولات از کشورهایی همچون ترکیه، آلمان، اتریش، اسپانیا و بلژیک به ارزش 48 میلیون دلار از طریق گمرک به کشور وارد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه و هند به بازارهای هدف صادراتی استان سمنان افزوده شد

ترکیه و هند به بازارهای هدف صادراتی استان سمنان افزوده شد