مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:152020-01-26بين الملل

تظاهرات روز تهاجم در استرالیا


هزاران معترض عمدتا بومی استرالیا امروز (یکشنبه) در اعتراضات در شهرهای سراسر این کشور به مناسبت سالگرد آغاز استعمار انگلیس بر این قاره بزرگ که تحت عنوان اعتراضات روز تهاجم برگزار شد به خیابانها آمدند.

- هزاران معترض عمدتا بومی استرالیا امروز (یکشنبه) در اعتراضات در شهرهای سراسر این کشور به مناسبت سالگرد آغاز استعمار انگلیس بر این قاره بزرگ که تحت عنوان اعتراضات "روز تهاجم" برگزار شد به خیابانها آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز به تاریخ 26 ژانویه رسما به عنوان روز استرالیا در تقویم این کشور درج شده است؛ مناسبتی عمومی که هدف از آن گرامی داشتن پایه گذاری کشور استرالیای مدرن بوده و برای آن برنامه هایی همچون آتش بازی، کنسرت و مراسمهای دیگر برگزار می شود.

با این حال جامعه بومیان استرالیا، این مناسبت را یک تاریخ سیاه و یک اتفاق ناگوار در نظر می گیرند؛ آنها کسانی بودند که تا قبل از آغاز استعمار بریتانیا بر این قاره ده ها هزار سال در آن سکونت داشته اند و ورود مهاجران انگلیسی به آنجا در سال 1788 را آغاز دو قرن رنج و درد خود می دانند.

تظاهرات اعتراضی سالانه علیه این رخداد در استرالیا هر سال با جمعیتی بیشتر برگزار می شود و هدف از آن جلب توجه عمومی به بی عدالتی های روا داشته شده نسبت به بومیان و درخواست از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات روز تهاجم در استرالیا

تظاهرات روز تهاجم در استرالیا