مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:052020-01-26سياسي

چگونه می توان خبر جعلی را شناخت؟


مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در پاسخ به این پرسش که «چگونه می توان خبر جعلی را شناخت؟»، تشخیص اخبار جعلی توسط مردم عادی را امری دشوار می داند و در عین حال بر ضرورت استفاده از رسانه ها و سایت های معتبر و رسمی برای شناخت این امر تاکید می کند.

- مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان خبر جعلی را شناخت؟ ، تشخیص اخبار جعلی توسط مردم عادی را امری دشوار می داند و در عین حال بر ضرورت استفاده از رسانه ها و سایت های معتبر و رسمی برای شناخت این امر تاکید می کند.

گیتا علی آبادی در گفت وگویی با ایسنا درباره ی نقش رسانه ها و روزنامه نگاران در جلب اعتماد مخاطب هم توضیح داد: اخلاق حرفه ای و مسوولیت اجتماعی روزنامه نگاران تهیه شده و برایشان موجود است اگر جستجو کنند به راحتی قابل دسترس است.

روزنامه نگارها اگر حرفه ای رفتار کنند و صحت، دقت، صداقت و امانت را در ارائه مطالب رعایت کنند، مجموعه روزنامه می تواند خیلی درست و منظم کار کند، بدون اینکه به اخبار جعلی برسد و اشتباهی بکند.

او درباره نحوه تشخیص اخبار جعلی هم گفت: کار سختی است که مردم اخبار جعلی را تشخیص دهند اما سایت ها و آدرس هایی است که وقتی به آنها مراجعه می کنیم به ما نشان می دهند که آن تصویر واقعا بوده است یا نه و منبعش معتبر است یا خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان خبر جعلی را شناخت؟

چگونه می توان خبر جعلی را شناخت؟