مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 08:552020-01-26سياسي

ما با «تئاتر شهر»مان چه کردیم؟!


عرفا معتقدند هر تغییری باید از درون رخ بدهد و روانشناس ها می گویند تا زمانی که خودت را دوست نداشته باشی، دیگری هم ترا دوست نخواهد داشت و این حکایت ماست با «تئاتر شهر» که فردا ـ 7 بهمن ماه ـ چهل و شش ساله می شود.

- عرفا معتقدند هر تغییری باید از درون رخ بدهد و روانشناس ها می گویند تا زمانی که خودت را دوست نداشته باشی، دیگری هم ترا دوست نخواهد داشت و این حکایت ماست با تئاتر شهر که فردا ـ 7 بهمن ماه ـ چهل و شش ساله می شود.

احتمالا فکر می کنید خب این سخنان چه ربطی به سالروز راه اندازی مجموعه تئاتر شهر دارد اما واقعیت این است که کم هم بی ربط نیست و می توانیم ارتباطش را در سطور زیرین مرور کنیم: 7 بهمن سال 1352 که آربی اوانسیان باغ آلبالو ی چخوف را به عنوان اولین نمایش تئاتر شهر روی صحنه برد، شاید هرگز تصور نمی شد این مکان، روزی به نماد تئاتر ایران تبدیل خواهد شد اما زندگی، برای کافه شهرداری که حالا فقط در خاطره پدربزرگ ها و مادربزرگ ها جای دارد، راهی دیگر برگزیده بود.

تا سال 1351 کافه شهرداری محلی برای تفریح و سرگرمی بود اما همان سال مدیریت وقت تلویزیون کشور، برای ادامه حیات ساختمان چهار راه ولیعصر، تقدیری دیگر انتخاب کرد؛ تئاتر شهر.

در آن دوره تهران چند تماشاخانه داشت از تئاترهای لاله زار تا تالار بیست و پنج شهریور یا همان سنگلج دوره خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما با «تئاتر شهر»مان چه کردیم؟!

ما با «تئاتر شهر»مان چه کردیم؟!