مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 08:052020-01-26اقتصادي

رشد صادارت یزد در 10 ماه سال جاری


مدیر کل گمرک استان یزد از رشد 110 درصدی ارزش صادارت استان یزد در 10 ماهه امسال خبر داد - ایسنا/یزد مدیر کل گمرک استان یزد از رشد 110 درصدی ارزش صادارت استان یزد در 10 ماهه امسال خبر داد محمدحسین سلمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در 10 ماهه امسال، تصریح کرد: حجم کالاهای صادراتی استان طی این مدت دو میلیون و 510 هزار تن به ارزش بیش از 41 هزار میلیارد ریال بوده است که به لحاظ وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد و از حیث ارزش 110 درصد رشد داشته است.

وی مهمترین کالاهای صادراتی استان در این بازه زمانی را کاشی و سرامیک، میلگرد و پروفیل، ترکیبات هیدروکربن، نایلون و نایلکس، ظروف شیشه ای، پسته و مغز پسته ذکر کرد.

سلمانی عمده ترین کشورهای هدف صادراتی استان را عراق، پاکستان، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه اعلام کرد.

وی در ادامه وزن کالاهای وارداتی استان در 10 ماهه ابتدای امسال را نیز 88 هزار تن به ارزش حدود 177 میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی 102 درصد و از نظر ارزش 22 درصد افزایش نشان داده است.

مدیر کل گمرک استان در پایان عمده واردات به گمرک استان یزد را شامل مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است، گفت: واردات از گمرک یزد غالباً از کشورهای ترکیه، چین، امارات، ایتالیا، آلمان و عراق انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد صادارت یزد در 10 ماه سال جاری

رشد صادارت یزد در 10 ماه سال جاری