مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 05:452020-01-26اقتصادي

آفلاتوکسین ؛ مهمان ناخوانده در شیر


دانشیار تغذیه دام دانشگاه زنجان گفت: سم آفلاتوکسین با فرآوری از بین نمی رود و در صورت آلوده بودن شیرخام در شیر فرآوری شده نیز یافت می شود.

- ایسنا/زنجان دانشیار تغذیه دام دانشگاه زنجان گفت: سم آفلاتوکسین با فرآوری از بین نمی رود و در صورت آلوده بودن شیرخام در شیر فرآوری شده نیز یافت می شود.

حمیدرضا میرزایی الموتی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سم آفلاتوکسین، اظهار کرد: به طور کلی در هر ماده خوراکی که رطوبت آن بیش از 10 درصد باشد، روی آن می تواند قارچ رشد کرده و سم تولید کند.

این قارچ ها همه جا هستند و فقط باید شرایط رشد برای آن ها فراهم باشد.

وی در رابطه با مهم ترین عارضه و عوارض معمول سم آفلاتوکسین، افزود: مهم ترین عارضه این سم، افزایش خطر بروز سرطان، ناباروری و کم باروری بوده و بیماری های گوارشی و مسمومیت های غذایی عوارض معمول حاصل از مصرف این سموم است.

این مسئول در رابطه با شایعات موجود در مورد وجود سم آفلاتوکسین در شیر و اینکه آیا در دانشگاه موردی از وجود این سم در شیر مصرفی خانوارها در استان گزارش کرده است، تصریح کرد: می توان گفت ماده خوراکی بدون سم یافت نمی شود ولی برای اینکه از عوارض ناشی از سم در امان باشیم باید مواد خوراکی دارای حداقل مقدار مجاز تعریف شده باشند و مراکز بهداشتی مسئول کنترل کیفی تحت نظارت وزارت بهداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفلاتوکسین ؛ مهمان ناخوانده در شیر

آفلاتوکسین ؛ مهمان ناخوانده در شیر