مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 03:252020-01-26بين الملل

آمریکا گرفتار قطب بندی های سیاسی


این قطب بندی، بزرگترین ضعف سیستم سیاسی آمریکا است، ضعفی که رقیبی همچون پوتین با خوشحالی از آن بهره برداری می کند - ‎‏، نشریه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ای به قلم فرانسیس فوکویاما نوشت: قطب بندی های سیاسی در آمریکا بیش از هر زمان دیگری به چشم خورد.

رییس مرکز دموکراسی، توسعه و حاکمیت قانون در استنفورد و نویسنده کتاب هویت، نوشت: با شروع دهه سوم قرن بیست و یکم آمریکا خود را در وضعیت متناقضی می بیند: اقتصاد در حال رشد است و اوضاع بین المللی در حال حاضر دارای ثبات معقولی است، اما هنوز رای دهندگان احساس ثبات یا خوشحالی ندارند: در جناح راست، بسیاری معتقدند کشوری را که آن ها می شناختند، مهاجران و نخبگان پنهان دارند از دست آن ها می گیرند و از طرف دیگر جناج چپ معتقد است حزب جمهوریخواه دموکراسی را به چالش کشیده و آن را شخصی کرده است.

در سال 2016، آمریکا رییس جمهوری انتخاب کرد که باید ویژگی های شخصیتی اش - شامل خودشیفتگی، بی توجهی و نژادپرستی آشکار - بلافاصله موجب رد صلاحیت او می شد.

اما همچنان دونالد ترامپ رییس جمهور است و همچنان یک سوم کشور با چاپلوسی از او تمجید می کنند.

این قطب بندی شاید امروز بزرگترین ضعف سیستم سیاسی آمریکا است، ضعفی که رقبای اقتدارگرا مانند ولادیمیر پوتین در روسیه با خوشحالی از آن بهره برداری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا گرفتار قطب بندی های سیاسی

آمریکا گرفتار قطب بندی های سیاسی