مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 22:052020-01-25اقتصادي

محصولاتی که 65 درصد از آب شرق حوضه دریاچه ارومیه را می خورند


عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه تبریز گفت: چهار محصول گندم، یونجه،سیب و چغندرقند سالانه حدود 650 میلیون مترمکعب آب معادل 65 درصد از کل آب کشاورزی شرق حوضه دریاچه را مصرف می کنند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه تبریز گفت: چهار محصول گندم، یونجه،سیب و چغندرقند سالانه حدود 650 میلیون مترمکعب آب معادل 65 درصد از کل آب کشاورزی شرق حوضه دریاچه را مصرف می کنند.

طی چند سال اخیر افزایش مصرف بی رویه ی آب در بخش کشاورزی، از مهم ترین دلایل کاهش سطح آب دریاچه ارومیه بوده است؛ سالانه میلیاردها مترمکعب آب در این حوزه مصرف می شود، طبق گزارش فائو، 90 درصد درآمد کشاورزان در آذربایجان شرقی و غربی صرفاً از طریق کشاورزی کسب می شود ولی با این حال میزان درآمد کشاورزان آذربایجان شرقی و غربی با وجود توسعه کشت آبی از میانگین درآمد کشاورزان کشور کم تر است.

با توجه به این که کشاورزان سهم موثری در تولید و اشتغال دارند، باید برای توسعه کشاورزی و تولید پایدار، مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی شناخته و عمل کنند، کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز برای تولید تولید ثروت نیاز به آب دارند ولی در کنار آن باید بتوانند محیط زیست را برای نسل های بعدی نیز حفظ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولاتی که 65 درصد از آب شرق حوضه دریاچه ارومیه را می خورند

محصولاتی که 65 درصد از آب شرق حوضه دریاچه ارومیه را می خورند