مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 21:252020-01-25سياسي

بارندگی سیستان و بلوچستان 45 برابر سال گذشته بود


با وجود اینکه سال گذشته سال پربارشی بود، اما از ابتدای مهر تا 20 دی امسال در استان سیستان و بلوچستان بارندگی ها 45 برابر سال گذشته بود.

- ، رضا اردکانیان در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تسلیت به خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیما افزود: در این ایام دو بار به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان سفر کردم.

وی گفت: آخرین جمع بندی مجموعه های رسمی بین المللی حاکی از این است که از سال 1995 تا 2015 میلادی از مجموع حوادث سیلاب، توفان، زلزله، موج گرما، رانش، آتشفشان و خشکسالی، بزرگترین حادثه مربوط به سیلاب بود به نحوی که 43 درصد بلایای طبیعی مربوط به سیل بود.

وزیر نیرو افزود: در این 20 سال جمعیت 2 میلیارد و 300 میلیون نفری (56 درصد جمعیت کره زمین) تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند و 157 هزار نفر در سیل جان باختند و خسارات قابل توجهی وارد شد به این ترتیب که 25 درصد کل خسارات معادل 662 میلیارد دلار در جهان مربوط به سیل بود.

آقای اردکانیان گفت: ما باید آمادگی ها را برای کم کردن خسارات بالا ببریم.

در سیل استان سیستان و بلوچستان در سال های 89، 92 و 94 خسارات جانی هم داشتیم.

یکی از درس های سیلاب فروردین امسال که 24 استان را دربر گرفت این بود که با هماهنگی میان سازمان هواشناسی، وزارت نیرو، سازمان های امداد و نجات خسارات ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی سیستان و بلوچستان 45 برابر سال گذشته بود

بارندگی سیستان و بلوچستان 45 برابر سال گذشته بود