مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:252020-01-25فرهنگي

7 آیین نمایشی ایرانی در جشنواره فجر /نمایش های کهن مورد اقبال مردم است


محمد برومند، کارگردان نمایش خیابانی «بهار میاد» در جشنواره تئاتر فجرگفت: آیین های نمایشی و نیایشی که در فرهنگ و هنر کهن ایران وجود دارد، همیشه مورد استقبال طیف وسیعی از دوست داران هنر بوده است.

- محمد برومند ، نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایش بهار میاد در بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، درباره داستان نمایش خود و سوابق حضورش در این رویداد گفت: این نمایش چندی پیش در جشنواره های بین المللی مریوان ، کودک و نوجوان و رایان در کشور هندوستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: از سال 1389 تاکنون در فستیوال های بین المللی نمایش های مختلفی را به صحنه برده ایم.

متاسفانه گاه پیش آمده که به خاطر مسائل سیاسی یا اداری به ما ویزا نداده اند، مثل جشنواره انگلستان و لیتوانی ، حتی تلاش دبیرخانه جشنواره ها هم نتیجه نداده است.

این کارگردان درباره مضمون نمایش خود و داستان هم تصریح کرد: این نمایش به معرفی آیین های نمایشی و نیایشی ایران می پردازد، هفت آیین نمایشی همچون جیگی جیگی، باران خواهی، اسب چوبی، شکرگزاری، تکم گردانی، چوپانی و عروسی در این نمایش معرفی می شوند، بی آنکه از دیالوگی بهره ببرد.

وی اظهار داشت: نمایش دارای دو شکل اجرایی متفاوت است؛ یک اجرای آن برای صحنه تولید شده است که با استفاده از مدیا و نور پردازی و امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 آیین نمایشی ایرانی در جشنواره فجر /نمایش های کهن مورد اقبال مردم است

7 آیین نمایشی ایرانی در جشنواره فجر /نمایش های کهن مورد اقبال مردم است