مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 10:552020-01-25بين الملل

جدیت دولت جدید لبنان برای اجرای تغییرات اقتصادی


از بیروت؛ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان گفت: دولت جدید لبنان برای اجرای تغییرات اقتصادی جدی است.

یان کوبیس پس از دیدار با حسان دیاب نخست وزیر جدید لبنان در ساختمان نخست وزیری، در جمع خبرنگاران افزود حسان دیاب و اعضای کابینه او در موضوع مبارزه با فساد مالی و بانکی، ایجاد شفافیت، تامین عدالت، پاسخ به مطالبات مردم و اجرای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی جدی هستند.

وی تصریح کرد تردیدی نیست که دولت جدید بازتاب دهنده نیاز ها و خواسته های مردم لبنان است و موارد یاد شده در بیانیه رسمی این دولت گنجانده می شود.

پیش از این دیدار، کمیته ویژه بررسی پیش نویس منشور رسمی دولت جدید، امروز و دیروز در دو نوبت صبح و عصر به ریاست نخست وزیر لبنان و به منظور نهایی کردن محور ها و بند های این بیانیه و ارائه آن به مجلس ملی برای گرفتن رای اعتماد، تشکیل جلسه داد.

پیش نویس منشور رسمی دولت دست کم سه بند و محور مهم دارد که در محور نخست به فساد، بحران اقتصادی، مالی و بانکی لبنان و راه های رویارویی و حل این بحران اشاره شده است.

در محور دوم بر حق حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حفظ مقاومت و پشتیبانی از مثلت ملت ارتش مقاومت تاکید و در محور سوم تقویت و توسعه روابط لبنان با کشور های عربی، اروپایی و سازمان ها و نهاد های بین المللی و جامعه جهانی درخواست شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیت دولت جدید لبنان برای اجرای تغییرات اقتصادی

جدیت دولت جدید لبنان برای اجرای تغییرات اقتصادی