مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 10:052020-01-25اقتصادي

استاندار مازندران خواستار ممنوعیت قرص برنج شد


احمد حسین زادگان روز شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت : در زمینه مصرف قرص برنج در مازندران باید به سمت ممنوعیت پیش برویم و دستگاه های مرتبط هم باید برای این منظور متولی شوند.

قرص برنج بر اساس آمارهای رسمی پزشکی قانونی مازندران مهم ترین ابزار خودکشی در این استان است و روند خودکشی با آن هم بر اساس آمار 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشت.

قرص برنج طی یک دهه گذشته همواره مهم ترین ابزار خودکشی در مازندران بوده است، ولی اقدامات سختگیرانه ای که در طی سال های گذشته انجام شد این انتظار را پدید آورد که با گذشت زمان روند کاهشی بگیرد، انتظاری که ظاهرا چندان با واقعیت تطبیق پیدا نکرده است.

طبق آمار پزشکی قانونی مازندران طی سال های 95 ، 96 و 97 به ترتیب 67 نفر ، 88نفر و 92 نفر با مصرف قرص برنج دست به خودکشی زدند.

وزارت بهداشت تاکنون چند اقدام برای محدود سازی استفاده از این قرص انجام داد که از جمله آن می توان به ایجاد ممنوعیت و محدودیت در عرضه آن خارج از داروخانه ها و کنترل واردات اشاره کرد.

آموزش همگانی به کشاورزان برای استفاده از مواد جایگزین به جای قرص برنج جهت جلوگیری از آفت شپشک برنج یا ایزی هم اقدام دیگری بود از طریق اطلاع رسانی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار مازندران خواستار ممنوعیت قرص برنج شد

استاندار مازندران خواستار ممنوعیت قرص برنج شد