مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 09:062020-01-25پزشكي

برنامه غربالگری سرطان روده بر روی سه هزار زاهدانی انجام شد


دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تغییر در شیوه زندگی ضمن کاهش احتمال پولیپ یا سرطان روده بزرگ با انجام اقدامات غربالگری و تشخیص زودهنگام می توان پولیپ یا سرطان را در مراحل اولیه شناسایی و به موقع درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ از سال 96با هدف تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در گروه سنی 50 تا 69 سال، علاوه بر آزمایشگاه مرکزی مستقر در کلینیک عدالت، در 6 سایت نمونه گیری واقع در مراکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، ولیعصر (عج)، شهید برازنده، سید الشهدا و امام سجاد(ع) زاهدان با انجام تست فیت بصورت رایگان انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای اجرای برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ تاکنون برای سه هزار نفر تست فیت انجام شده که از این تعداد 337 مورد مثبت گزارش شده است و 6 نفر نیز مثبت قطعی شده اند.

وی گفت: تشخیص زودهنگام و غربالگری این سرطان با تست فیت انجام می شود و سرطان روده بزرگ و پولیپ ها باعث خونریزی و ایجاد خون در مدفوع می شود، اما این خون آن قدر کم است که با چشم دیده نمی شود بلکه باید با انجام آزمایش آن را تشخیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه غربالگری سرطان روده بر روی سه هزار زاهدانی انجام شد

برنامه غربالگری سرطان روده بر روی سه هزار زاهدانی انجام شد