مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 08:552020-01-25اقتصادي

مالیات کدام بخش ها با نرخ صفر محاسبه می شود؟


مالیات با نرخ صفر که از ابتدای سال 1395 اجرا شده، برای واحدهای تولیدی، خدماتی و سایر مراکزی است که بیش از 50 نفر نیروی کار دارند.

بر اساس این مالیات، - مالیات با نرخ صفر روشی است که مؤدیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری برای درآمدهای خود به ترتیب تعیین شده در این قانون و در موارد مشخص شده به سازمان امور مالیاتی کشور هستند و سازمان مذکور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان بر اساس مستندات، مدارک و اظهارنامه مذکور است که پس از تعیین درآمد، مالیات مؤدیان با نرخ صفر محاسبه می شود.

مالیات با نرخ صفر برای واحدهای تولیدی، خدماتی و سایر مراکزی است که دارای بیش از 50 نفر نیروی کار شاغل باشند و چنانچه در دوره معافیت نسبت به سال قبل نیروی کار شاغل خود را حداقل 50 درصد افزایش دهند، به ازای هر سال افزایش کارکنان، یک ساله اضافه می شود.

لازم به ذکر است که تعداد نیروی کار و افزایش اشتغال نیروی کار در هر واحد با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک مربوط به فهرست بیمه تامین اجتماعی کارکنان محقق می شود.

در صورت کاهش نیروی کار از حداقل افزایش مذکور در سال بعد که از مشوق مالیاتی این بند استفاده کرده باشند، مالیات در سال کاهش، مطالبه و وصول می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات کدام بخش ها با نرخ صفر محاسبه می شود؟

مالیات کدام بخش ها با نرخ صفر محاسبه می شود؟