مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 08:552020-01-25اقتصادي

قّدِ ما به شعله ها نمی رسد


ساختمان در حال سوختن است و تنها وسیله ای که بر بلندی آتش مسلط شده دوربین های تلفن همراه مردمی است از زبانه های آتش بیرون زده از پنجره ها تصویر می گیرند.

- سمنان ؛ سالهاست از شهری سنتی با ساختمان های کوتاه تبدیل به شهر ساختمان های بلند مرتبه تبدیل شده ؛ ساخت هزاران مجتمع مسکونی مهر در اطراف شهر و نوسازی بافت های فرسوده در داخل شهر و رشد قارچ گونه ساختمان های بیش از سه طبقه ، سمنان را در سال های اخیر به شهری گران قیمت در حوزه زمین و مسکن تبدیل کرده ؛ با این همه سمنان شهری بدون نردبان اطفای حریق این ساختمان هاست .

سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان می گوید : تامین نردبان هیدرولیکی یا همان نردبان بالابر امداد و نجات برای آتش نشانی این شهر با وجود ساختمان های بلند ضروری است، اما هزینه زیاد آن امکان خرید آن را غیرممکن کرده است.

وی از بیش از 20 مکاتبه با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای تامین نردبان هیدرولیکی در سمنان یاد می کند و با حسابی سرانگشتی می گوید: پارسال قیمت نردبان های بالابر برای امداد و نجات و مهار آتش در ساختمان های بلند مرتبه 40 میلیارد ریال بود که این رقم به دلیل افزایش قیمت ارز امسال حدود پنج برابر شده و به بیش از 170 میلیارد ریال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قّدِ ما به شعله ها نمی رسد

قّدِ ما به شعله ها نمی رسد