مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:552020-01-25پزشكي

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به پایان رسید


دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از 28 دی به مدت یک هفته در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: به برکت تلاش ها و مدخلات تیم های سلامت در سال های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری اجرایی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هزار و 350 تیم بهداشتی این دانشگاه به صورت خانه به خانه اقدام به خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان کردند.

وی خاطر نشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم اسفند به مدت چهار روز اجرا خواهد شد و تمامی کودکان ایرانی وغیر ایرانی قطره فلج اطفال را دریافت خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به پایان رسید

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به پایان رسید