مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:552020-01-25اقتصادي

جیب کردستان عاری از سود معادن است


معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه سود معادن در اختیار استان قرار نمی گیرد گفت: اگر دولت حقوق دولتی حاصل از معادن را به استان کردستان بازگرداند، - ایسنا/کردستان معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه سود معادن در اختیار استان قرار نمی گیرد گفت: اگر دولت حقوق دولتی حاصل از معادن را به استان کردستان بازگرداند، این سود صرف ایجاد زیرساخت لازم برای معادن و افزایش فرآوری کارخانه ها خواهد شد.

استان کردستان حدود 400 معدن فعال با هزار و 209 نفر اشتغال به کار دارد.

در همه جای دنیا وجود معادن غنی مناسب ترین ظرفیت برای تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری است، اما تاکنون در کردستان آثار توسعه ای و اقتصادی بهره‎برداری از معادن دیده نشده و با بهره برداری از هر معدن، زخمی عمیق بر پیکره معادن و منابع طبیعی این منطقه وارد آمده است.

ایجاد نشدن صنایع پایین دستی فراوری و خام فروشی رنجی تاریخی است که معادن استان از آن رنج می برند و مردم استان و حتی کشور، عایدی قابل توجهی از این معادن مهم نصیبشان نمی‎شود.

مهدی مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان های مستعد کشور به لحاظ تنوع مواد معدنی شامل سنگ های تزیینی و غیرتزیینی، طلا، سیلیس، ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیب کردستان عاری از سود معادن است

جیب کردستان عاری از سود معادن است