مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:302020-01-25پزشكي

زنان دو برابر مردان در خطر ابتلا به افسردگی هستند


افسردگی در کسانی که در سابقه خانوادگی، افسردگی یکی از اعضای  خانواده را گزارش می کنند بیشتر به چشم می خورد.

- ایسنا/البرز یک روانشناس بالینی گفت: افسردگی در کسانی که در سابقه خانوادگی، افسردگی یکی از اعضای  خانواده را گزارش می کنند بیشتر به چشم می خورد.

مریم نوری در گفت و گو با ایسنا گفت: اختلال افسردگی در زنان بسیار رایج است و زنان دو برابر بیشتر از مردان احتمال ابتلا به افسردگی بالینی را دارند.

نوری افزود: سلامت روان زنان از حیث این که زنان نقش خطیری درآموزش و پرورش فرزندان دارند، اهمیت ویژه ای دارد، از این رو وظیفه حساسی بر عهده رسانه های سلامت و مسئولین در اطلاع رسانی، پیشگیری و درمان به موقع این اختلال در همه جوامع است.

وی در خصوص علائم افسردگی افزود: عوامل مختلفی در بروز نشانه های افسردگی در زنان نقش دارند، فاکتورهایی مانند ژنتیک، هورمون، آسیب های اجتماعی، استرس، استرس ناشی از باروری و زایمان و مصرف داروهای ضد افسردگی از جمله این موارد هستند.

نوری گفت: دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه مریلند به تازگی ژنی را کشف کرده اند که در موش و انسان یکی است و هنگامی که افزایش می یابد، موجب افزایش استرس و اضطراب در فرد می شود؛ همچنین مطالعات از مستقیم بودن ارتباط میان ژن یاد شده و افسردگی خبر می دهد، در واقع این ژن در منطقه ای از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان دو برابر مردان در خطر ابتلا به افسردگی هستند

زنان دو برابر مردان در خطر ابتلا به افسردگی هستند