مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:102020-01-25اقتصادي

تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: روش های سالم سازی شیر متکی به اصل جلوگیری از رشد و نمو میکروب هاست.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: روش های سالم سازی شیر متکی به اصل جلوگیری از رشد و نمو میکروب هاست.

دکتر بهروز یاراحمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کیفیت شیر خام به مدت زمان و شرایطی که شیر از تولید تا تحویل به کارخانه طی می کند بستگی تمام دارد.

وی ادامه داد: شیری که از پستان گاو سالم دوشیده می شود فاقد باکتری است ولی غالباً با انواع میکروب ها و استرپتوکوک هایی که معمولاً در مجاری شیر و ابتدای پستان به سر می برند، آلوده می شود.

یاراحمدی اضافه کرد: تعداد باکتری ها در شیر تازه از چند صد تا چند هزار در هر میلی لیتر شیر متغیر است ولی در شرایط غیرپاستوریزه برای بهداشت و سلامت انسان خطرناک است.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: روش های سالم سازی شیر متکی به اصل جلوگیری از رشد و نمو میکروب ها و درنتیجه حفظ و نگهداری کیفیت غذایی آن است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مهم آلودگی باکتریایی شیر شامل گاوهای ورم پستانی، آلودگی سطوح داخلی و خارجی پستان گاو، شستشوی نامناسب، وسایل شیردوشی و نگهداری شیر در دماهای نامناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟

تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟