مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 04:352020-01-25اقتصادي

رشد 146 درصدی تعداد موزه های استان اصفهان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تعداد موزه های استان اصفهان از 15 موزه به 37 موزه فعال و دارای مجوز رسیده است.

- فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان شهر موزه و یکی از مصادیق رونق گردشگری توسعه موزه هاست، اظهار داشت: کمیت و کیفیت در حوزه موزه ای می تواند به رشد صنعت گردشگری در استان اصفهان یاری برساند.

وی افزود: در سال 1392، 3 موزه خصوصی، 2 موزه مشارکتی، 4 موزه غیروابسته و 6 موزه وابسته در سطح استان مشغول به فعالیت بوده اند و در حال حاضر این تعداد به 16 موزه خصوصی (433 درصد رشد)، 3 موزه مشارکتی، 9 موزه غیروابسته (125 درصد رشد) و 9 موزه وابسته (50 درصد رشد) ارتقاء یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه موزه داری به عنوان یکی از ارکان مهم جذب گردشگر در شهرموزه اصفهان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تصریح کرد: توسعه موزه های خصوصی در شهر اصفهان بسیار مهم است به گونه ای که تعداد موزه های بخش خصوصی استان با محتوای تخصصی از یک موزه در سال 1392 به 8 موزه در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هر ساله برنامه ای توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با همکاری اداره کل موزه ها و اموال منقول وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 146 درصدی تعداد موزه های استان اصفهان

رشد 146 درصدی تعداد موزه های استان اصفهان