مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 04:202020-01-25سياسي

ناژوان اندر خم کوچه شورای عالی شهرسازی و معماری


ناژوان، تنها بیشه مانده در پهنای جغرافیایی و تاریخی اصفهان است که تغییرات کاربری آن منوط به نظر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد شد.

- با اشاره به اینکه بیشه ناژوان همواره بخشی از پهنه تاریخی، فرهنگی، طبیعی مهربین در اصفهان بوده است، اظهار داشت: این روزها اگر به بیشه قدیمی اصفهان بروید همه جا با تابلوهایی روبرو می شوید که از عبارت پارک جنگلی استفاده شده است.

این در حالی است که در فرهنگ های زیست محیطی، واژه پارک به عرصه وسیعی گفته می شود که دارای عواملی همچون زیست بوم های بکر و جنگل های قدیمی و یا دست کاشت باشد.

وی افزود: در حالی که بیشه معمولاً برای پوشش های گیاهی به کار برده می شود که اطراف رودخانه و یا شیار دره ها در مناطق خشک و نیمه خشک ظاهر شود.

این عضو سازمان مردم نهاد دوستداران اصفهان گفت: عدم شناخت و درک درست از ماهیت و هویت بیشه ناژوان توسط مدیریت شهری اصفهان در سالهای گذشته موجب بارگذاری های غیرضروری، غیراصولی و مخرب همچون کافی شاب، پارکینگ، باغ خزندگان، باغ پرندگان و.

شده است و چنانچه زمین های زراعی دیوارکشی شود همین مقدار بکر بودن بیشه ناژوان هم از بین خواهد رفت.

بیشه ناژوان از میان بیشه های حبیب، خزایی، پلاسان، خلیفه گری و جلالون که تنها نامی از آنها باقی مانده است با هزار و 200 هکتار در غرب اصفهان زنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناژوان اندر خم کوچه شورای عالی شهرسازی و معماری

ناژوان اندر خم کوچه شورای عالی شهرسازی و معماری