مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 10:152020-01-24اجتماعي

کشاورزان و دامداران مراقب باشند


رییس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه هوای سرد به کشور از دامداران و کشاورزان خواست با رعایت توصیه ها از بروز خسارت جلوگیری کنند.

- جواد تاراسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به نقشه های هواشناسی از روز جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه، روند کاهش دما و بارش برف مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه باغداران باید نسبت به ایجاد موانع فیزیکی همچنین استفاده از تله های آماده، جهت جلوگیری و کاهش خسارت موش صحرایی به درختان اقدام کنند، افزود: همچنین صاحبان گلخانه ها باید نسبت به تنظیم دمای داخل سالن اقدام کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، به احتیاط در عبور و مرور دام ها خصوصاً در حاشیه رودخانه ها اشاره و عنوان کرد: انجام اقداماتی جهت جلوگیری از سرمازدگی گلخانه ها، انهدام زیتون های آلوده پایه درختان به صورت یک روز در میان و نگهداری نکردن و انتقال میوه های آلوده به اماکن غیرآلوده الزامی است.

تاراسی با بیان اینکه تزریق واکسن تیلریوز به همه دام های سبک و سنگین، ذخیره خوراک دام و تامین علوفه با توجه به کاهش محسوس دما اقدامی مهم و جدی محسوب می شود، ادامه داد: تنظیم و تهویه دما در دامداری ها خصوصاً برای گوساله ها در اوایل، هفته امری ضروری به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان و دامداران مراقب باشند

کشاورزان و دامداران مراقب باشند