مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 07:552020-01-24اقتصادي

واردات بیش از یک میلیون و 290 هزار تن برنج


سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات یک میلیون و 298 هزار و 646 تن برنج از ابتدای امسال تا پایان دی به گمرکات کشور خبر داد.

- ؛ آقای سید روح الله لطیفی در ارتباط با رسانه ملی گفت: بطور کلی از این میزان برای یک میلیون و 248 هزار تن پروانه گمرکی جهت ترخیص دریافت شده، اما صاحبان کالا به دلایل مختلف هنوز نسبت به ترخیص بخشی از محموله های خود اقدام نکرده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 53 هزار تن بصورت کامل ترخیص و همینطور 51 هزار تن برنج کوتاژ شده و سیر فرآیند صدور پروانه ترخیص در حال طی شدن است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هر ساله در فصل برداشت برنج داخلی یعنی در بازه زمانی مرداد تا آبان واردات برنج خارجی ممنوع است.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص کشور و پیش بینی های که باید ستاد تنظیم بازار می کرد مقداری برنج وارد شد که از همان زمان برای اینکه برنج های وارداتی را در شرایط خاصی قرار دهند 50 هزار تن را همان وقت ترخیص به شرطی که در انبار های شرکت بازرگانی دولتی در یک فضای مناسبی قرارگیرد تا آسیب نبیند.

لطیفی اضافه کرد: آسیبی با توجه به تمهیدات صورت گرفته متوجه برنج های وارداتی موجود در انبار ها نخواهد بود، چون سلامتی و در عین حال تامین نیاز های اساسی مردم از اولویت های مهم و اساسی دولت و همه دستگاه هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات بیش از یک میلیون و 290 هزار تن برنج

واردات بیش از یک میلیون و 290 هزار تن برنج