مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 05:452020-01-24اجتماعي

طرح یاریگران زندگی در بیش از یک هزار واحد آموزشی اصفهان اجرا می شود


مریم ژاله روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: این طرح در 20 درصد مدرسه های استان اصفهان اجرا می شود و 82 کانون فرهنگی تربیتی نیز به پایگاه هایی برای اجرای آن تبدیل شدند.

وی افزود: مهم ترین محور برنامه های این طرح پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی، بر اساس توانمندی دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس است که این مهم سه بخش آموزش و توانمندسازی، ترویج نهضت فرهنگی و مراقبت اجتماعی دانش آموزان به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی را شامل می شود.

رییس مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به تفاوت تنوع و تعدد آسیب ها در مدارس مناطق مختلف این استان، ملاک آموزش ها بر اساس نیازسنجی و آسیب شناسی در هر واحد آموزشی بنا شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آسیب های اجتماعی شایع در مدرسه ها تصریح کرد: بدین منظور سامانه ای با عنوان پایش آسیب های اجتماعی با هدف اولویت بندی آسیب ها در مدرسه ها تهیه شده اما هنوز به طور کامل تنظیم نشده است؛ اگرچه در بررسی های اولیه مهم ترین آسیب با بیشترین فراوانی خشونت بوده که در برنامه های پیشگیرانه در اولویت قرار گرفت.

ژاله یادآور شد: بر این اساس دانش آموزان در ابتدا نسبت به تنظیم و امضای میثاق نامه ای با شعار یاریگر هم باشیم اقدام می کنند و سپس مرحله عضوگیری و آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح یاریگران زندگی در بیش از یک هزار واحد آموزشی اصفهان اجرا می شود

طرح یاریگران زندگی در بیش از یک هزار واحد آموزشی اصفهان اجرا می شود