مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 20:052020-01-23سياسي

پرونده «آی. ام. اس» در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر در انگلیس


پرونده آی.

ام.

اس در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر در انگلیس به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ رسیدگی به پرونده بخشی از بدهی انگلیس بابت فروش تانک های چیفتن و زره پوش های تحویل نشده به ایران از 48 سال پیش، پس از دو روز پرسش قضات و پاسخ وکلای دو طرف این پرونده، ساعتی پیش در لندن پایان یافت و انتظار می رود رای دادگاه در این خصوص، دو تا پنج هفته دیگر اعلام شود.

در دادگاه تجدیدنظر که نشست آن از دیروز آغاز شده بود، سه قاضی با استماع استدلال وکلای حقوقی دو طرف، پرسش های خود را نیز مطرح کردند.

این دادگاه درخصوص مناقشه ایران و انگلیس بر سر 23 میلیون پوند به عنوان بخشی از سود بدهی انگلیس به ایران طی سال های تحریم اتحادیه اروپا و مربوط به قرارداد خرید تانک های چیفتن، خودرو های زره پوش و برخی دیگر از اقلام نظامی برگزار شد.

دادگاه تجدیدنظر در پی دادخواست سال 2012 ایران و بر مبنای حکم دادگاهی در هلند و در سال 2001 تشکیل شد.

دادگاه هلند، رای به پرداخت بدهی انگلیس به ایران را صادر کرده بود که بر اساس آن، اصل بدهی بر اساس اسناد موجود حدود چهارصد میلیون پوند است.

انگلیسی ها که به گفته برخی مقامات کشورمان تاکنون با شیوه ها و بهانه های مختلف از پرداخت بدهی خود به ایران شانه خالی کرده اند، آن ها مدعی اند ایران از سال 2008 مورد تحریم اتحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده «آی. ام. اس» در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر در انگلیس

پرونده «آی. ام. اس» در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر در انگلیس