مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 14:052020-01-23سياسي

رییس سازمان زندان های کشور: جمعیت کیفری باید کاهش یابد


اصغر جهانگیر روز پنجشنبه در بازدید از زندان مرکزی یزد افزود: برای تحقق این هدف مهم به برنامه ریزی، تلاش و اقدام تمام عوامل نیاز است و نقش مهمی در کاهش آسیب ها دارد.

وی به وضعیت زندان یزد اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت زندان مرکزی این استان در شرایطی است که کارهای فرهنگی خوبی در مجموعه اتفاق می افتد و کلاس های آموزشی مختلفی برای افراد نیازمند به حرفه در سطوح مختلف دایر است و این دوره ها می تواند اشتغال آنها را بعد از آزادی تضمین کند.

این مسوول خاطر نشان کرد: این زندان در حوزه نگهداری متهمان میانگین آن نسبت به کشور بهتر است چرا که میانگین متهمان در زندان نسبت به محکومان در کشور 22 درصد متهم و 78 درصد محکوم است که در استان میانگین متهمان به 20 درصد رسیده است.

جهانگیر بیان داشت: این وضعیت نشان دهنده فعالیت دستگاه های قضایی استان یزد در راستای پیگیری و تعیین تکلیف سریع تر پرونده هاست و باید ماموریت ها جدی و در راستای حل مسائل باشد .

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره 2 در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین 2 بازداشتگاه در شهرستان های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان زندان های کشور: جمعیت کیفری باید کاهش یابد

رییس سازمان زندان های کشور: جمعیت کیفری باید کاهش یابد