مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-23پزشكي

آمار بیماران مبتلا به صرع در ایران نگران کننده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آمار بیماران مصروع در ایران را 2 تا 3 برابر آمار جهانی اعلام کرد و آن را نگران کننده دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنگره انجمن صرع ایران در محل کتابخانه ملی، صرع را یکی از مسائل مبتلابه نظام سلامت کشور دانست و گفت: اهمیت به این موضوع نشان دهنده مسئولیت پذیری اجتماعی و حرفه ای همکاران متخصص در این زمینه است که به صورت چشمگیر و با همتی بلند در طول سالیان اخیر برای زدودن آلام مردم با نگاه علمی و آکادمیک در زمینه از بین بردن اثرات منفی صرع در کشور تلاش می کنند.

وی افزود: این کنگره با کمک راهکارهای علمی مبتنی بر شواهد، راه حل های مناسبی در ابعاد درمانی و اجتماعی برای حل مشکل صرع ارائه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: مسئله بسیار جدی در این زمینه این است که آمار مصروعین در ایران 2 تا 3 برابر آمار جهانی است؛ گزارش نگران کننده ای که اخیراً توسط همکاران نرولوژیست کشور در یک بررسی پیمایشی پژوهشی حاصل شد.

زالی با بیان اینکه فقدان یک نظام آماری مطلق با استفاده از یافته های بومی و درون زا یکی از مشکلات دور قبلی کنگره بود، افزود: خوشبختانه این مهم محقق و بخش عمده ای از این آمار بومی سازی شده و در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهانی با ضریب تأث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بیماران مبتلا به صرع در ایران نگران کننده است

آمار بیماران مبتلا به صرع در ایران نگران کننده است