مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 09:552020-01-23پزشكي

400 هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند


دکتر سید محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با مشارکت هشت هزار داوطلب سلامت و بیش از 450 بهورز این دانشگاه در مناطق شهری و روستایی درحال اجراست.

وی ادامه داد: 163 مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در اجرای دو مرحله ای واکسیناسیون در استان مصمم تر کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پیشگیری از لازمه های خدمات سلامت است و با توجه به وجود موارد فلج اطفال در کشورهای همسایه ناچاریم این طرح را در 2 مرحله در سیستان و بلوچستان اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در سیستان وبلوچستان سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند و به برکت تلاش ها و مدخلات تیم های سلامت در سال های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در استان و کشور مشاهده نشده است.

هاشمی شهری با اشاره به این موضوع که تیم های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می کنندگفت: هزار و 350 تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400 هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

400 هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند