مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 07:362020-01-23حوادث

بازگشت گاندوهای رها شده به برکه ها


سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان سبب جابه جایی هشت سر گاندو از زیستگاه شان شده بود که با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به زیستگاه اصلی شان بازگردانده شدند.

- ، بهزاد دهواری روز پنجشنبه اظهار داشت: همچنین سه سر گاندو بر اثر سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان زخمی شده بودند که هم اینک در حال مداو هستند.

وی بیان کرد: بعد از بارندگی که در جنوب سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست حجم سیلاب و آورد رودخانه بسیار بالا بود که تا حد زیادی باعث تخریب پوشش گیاهی در مسیر رودخانه و محدوده باهوکلات شد و حتی در بعضی از مناطق پوشش گیاهی و درختان کاملا قطع شده و از بین رفته است.

رییس اداره محیط زیست سرباز گفت: برخی از برکه های زیست گاندو که پیش از این برکه های دائمی بودند پرآب شده که این امر جابجایی گاندوها را در برداشته و سیلاب برکه های جدیدی نیز ایجاد کرده اما با توجه به اینکه هنوز حجم آب بالا و هوا سرد است و گاندوها در سرما فعالیت شان محدود می شود کمتر دیده می شوند و شاید مخفی باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک گاندوها در زیستگاه اصلی به سختی مشاهده می شوند، افزود: گاندوها در جریان سیلاب تلاش می کنند خود را از جریان اصلی دور نگه دارند و با توجه به اینکه در حاشیه رودخانه سرباز کشاورزی زیاد انجام می شود این گاندوها اغلب به سمت مزارع کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت گاندوهای رها شده به برکه ها

بازگشت گاندوهای رها شده به برکه ها