مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 06:002020-01-23دانش

طراحی سیستم تحریک عمقی غیرتهاجمی مغز


محققان در دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با انجام طرحی موفق به طراحی یک دستگاه تحریک عمقی غیر تهاجمی مغز با استفاده از جریان الکتریکی تداخلی شدند.

- محققان در دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با انجام طرحی موفق به طراحی یک دستگاه تحریک عمقی غیر تهاجمی مغز با استفاده از جریان الکتریکی تداخلی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرزانه شایق از مجریان این طرح گفت: روش تحریک غیر تهاجمی عمقی مغز براساس میدان های الکتریکی تداخلی به عنوان شیوه ای جدید برای تحریک الکتریکی ساختارهای عمقی مغز به تازگی معرفی شده و توسعه آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انجام این پژوهش روشی جدید برای تحقیقات درحوزه تحریک عمقی مغز است، افزود: هدف این پژوهش مطالعه عمیق مکانیسم اصلی این روش و ارزیابی آن با بهره بردن از تجزیه و تحلیل محاسباتی و ارزیابی آزمایشگاهی است.

مجری این طرح اضافه کرد: بسیاری از بیماری های عصبی و اختلالات روانشناختی ممکن است با استفاده از دارو قابل درمان نبوده و یا این درمان ها دارای عوارض جانبی باشند، بنابراین در سال های اخیر روشی با عنوان تحریک مغز جایگزین درمان های دارویی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سیستم تحریک عمقی غیرتهاجمی مغز

طراحی سیستم تحریک عمقی غیرتهاجمی مغز