مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:162020-01-23اجتماعي

کل و بز وحشی در کوه های اشنویه مشاهده شد


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز پنج شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: گونه کل و بز وحشی در بیشتر مناطق مشاهده می شد اما از سال های دهه 1370 تاکنون این گونه در مناطق کوهستانی اشنویه مشاهده نشده بود.

امید یوسفی اضافه کرد: کل و بز وحشی یکی از گونه های مهم و با ارزش از لحاظ تنوع زیستی بوده و مشاهده این گونه در این منطقه نشان می دهد که احتمال وجود سایر گونه ها از جمله گربه وحشی، گرگ و شغال وجود دارد.

وی پیش بینی کرد که این گونه با ارزش از مناطق کوهستانی شمال عراق و ترکیه به سمت نوار مرزی مهاجرت کرده باشد و این امر وجود امنیت و مهیا بودن شرایط زیستی مناسب برای حیات پستاندارانی مانند کل و بز وحشی باشد.

وی افزود: در حال حاضر، جمعیت کل و بز وحشی به حدود 6 هزار راس در استان می رسد که نزدیک به چهار هزار راس آن در مناطق مرزی استان از سلماس تا سردشت و 2 هزار و 500 راس در منطقه حفاظت شده مراکان در شهرستان خوی زیست می کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس قوانین شکار و صید، هرگونه شکار جانوران وحشی در معرض انقراض ممنوع بوده و متخلفان علاوه بر محکومیت به جرائم نقدی به مجازات حبس نیز محکوم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کل و بز وحشی در کوه های اشنویه مشاهده شد

کل و بز وحشی در کوه های اشنویه مشاهده شد