مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:162020-01-23اقتصادي

نخود در کرمانشاه و بیکاران به دنبال نخود سیاه


نخود در سطح 200 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه کشت می شود و در سال جاری 100 هزار تن نخود تولید شده که معادل حدود 60 درصد نخود تولیدی در کشور است اما از این میزان تولید، کمتر از هزار تن در استان کرمانشاه فرآوری می شود و بقیه به صورت خام و با قیمت بسیار پایین از استان خارج می شود.

کرمانشاه شایسته ی صفت شهر جهانی نخود است نخود فرآوری شده و مشتقات آن مانند نخودچی،آرد نخود، لپه و غیره طرفداران بسیاری را در کشورهای همجوار و اروپا دارد که اگر این زنجیره تولید نخود در استان وجود داشته باشد هم سود بیشتری را نصیب کشاورز می کند و هم تحولی را در اشتغال استان ایجاد خواهد کرد.

90 درصد کل نخودچی دنیا در شهر ممقان فرآوری و به اکثر کشورهای دنیا صادر می شود و سالانه میلیون ها دلار ارز را وارد کشور می کند و حدود 15 هزار شغل را در استان آذربایجان شرقی ایجاد کرده است در حالی که کرمانشاه با این حجم از تولید نخود در سال، شایسته ی صفت شهر جهانی نخود بود.

مزه و طعم نخود کرمانشاه به دلیل خاک حاصلخیز و آب و هوای مطلوب، با سایر نخودها تفاوت دارد و همین امر باعث اقبال بیش از پیش مردم به این محصول استان شده است.

سرمایه گذاران با بازار فرآوری نخود آشنایی ندارند رییس شورای ملی نخود استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه متناسب با تولید نخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخود در کرمانشاه و بیکاران به دنبال نخود سیاه

نخود در کرمانشاه و بیکاران به دنبال نخود سیاه