مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:162020-01-23حوادث

شرکت گاز خراسان شمالی: شهروندان خطر گازگرفتگی را جدی بگیرند


حسن رضا میربلوکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمستان پارسال 28 حادثه گازی برای مشترکان گاز استان گزارش شد که 9 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در 9 ماهه امسال نیز 57 حادثه گزارش شد که در آن، 2 نفر جان باختند که یک نفر در حادثه آتش سوزی و یک نفر بر اثر گاز گرفتگی بود.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه پارسال 18 حادثه گزارش شده بود که در آن، 2 نفر بر اثر گارگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده بودند.

وی با بیان اینکه یکی از علت های شایع گازگرفتگی در این استان، استفاده از وسیله پخت و پز و یا اجاق گاز تک شعله به عنوان وسیله گرمایش است، افزود: استفاده از این تجهیزات در فضای بسته و بدون تهویه، سبب کمبود اکسیژن و انتشار گاز مرگ آور می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: نصب آبگرمکن در فضاهای بسته مانند سرحمام و یا دستشویی، موجب کاهش اکسیژن و منجر به خفگی و فوت افراد می شود.

میربلوکی با بیان اینکه در سال های گذشته بیشترین علت حوادث مشترکان، در بخش انفجار و آتش سوزی، ناشی از مشکل شیلنگ گاز بوده است، گفت: در این موارد شیلنگ، بدون بست فلزی استفاده شده و یا بست مناسب نداشته، و یا اینکه دچار پوسیدگی و خوردگی و زدگی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت گاز خراسان شمالی: شهروندان خطر گازگرفتگی را جدی بگیرند

شرکت گاز خراسان شمالی: شهروندان خطر گازگرفتگی را جدی بگیرند