مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 03:302020-01-23سياسي

صلح و سازش بین دو تیره از طائفه قلندرزهی خاش برقرار شد


با پیگیری های علما و بزرگان و با حضور و گذشت طرفین درگیر نشست صلح و کنار گذاشتن اختلاف چند ساله دو تیره از طائفه سادات قلندرزهی در حوزه مدینه العلوم خاش برگزار شد.

- طرفین درگیر از تیره های نورمحمد زهی و دایی زهی وابسته به طائفه قلندرزهی چند سال قبل با هم درگیری داشته اند که نفراتی کشته و مجروح شده اند و امروز با رضایت طرفین قضیه ختم بخیر شد و به سازش انجامید.

مولوی محمدعثمان قلندرزهی مدیر حوزه مدینه العلوم و امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: وجود اختلاف در جامعه اسلامی برای مسلمانان و برای اعضای یک خانواده و قوم یک ضعف و آسیب جدی به شمار می رود.

وی بیان کرد: اختلافات قومی همواره برای طرفین درگیر خسارت آفرین بوده نتیجه آن بی خانمان شدن، یتیم و بیوه شدن کودکان و زنان است که تلاش برای جبران کردن این خسارت ها میسر نیست و خانواده ها از این موضوع رنج می برند.

وی اظهار داشت: گذشت کردن و ایثار و پرهیز از جهالت و تعصب بیجا عملی پسندیده و از سنت های ارزشمند پیامبر اسلام بوده که در جامعه آرامش و امنیت به بار می آورد.

مولوی قلندرزهی ادامه داد: جای بسی تاسف و درد است که افرادی از یک قوم و طائفه و یک خانواده بر علیه هم سلاح بر می دارند و به همدیگر آسیب وارد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح و سازش بین دو تیره از طائفه قلندرزهی خاش برقرار شد

صلح و سازش بین دو تیره از طائفه قلندرزهی خاش برقرار شد