مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 21:302020-01-22اقتصادي

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا نبوده و نیست


دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: 50 درصد لوازم خانگی موجود در کشور به صورت قاچاق تامین می شود.

- او در خصوص کیفیت کالا های تولید داخلی گفت: تولیدات سال های اخیر در حوزه لوازم خانگی از کیفیت بالایی برخوردار بود، برای مثال تلویزیون هایی که در صدا و سیما استفاده می شود هم تولید داخل و با همکاری خارجی ها بوده است.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: افزایش واردت قاچاق سبب کاهش 50 درصدی تولیدات داخل شده است متاسفانه 30 درصد از درآمد تولید کننده داخلی برای مالیات و عوارض به دولت پرداخت می گردد، ولی وارد کننده کالای قاچاق این مبالغ را پرداخت نمی کند.

شهیدی در خصوص شناسه دار کردن کالا گفت: شناسه دار شدن کالا برای تشخیص کالای قاچاق و کالای قانونی است حال در مورد کالایی خاص که حدود یک سال است اصلا تولید نمی شود و کلا قاچاق است چه باید کرد.

او با بیان اینکه در میان مسئولان عزم جدی برای مبارزه و حذف کالای قاچاق وجود ندارد افزود: دولت یا نمی تواند یا نمی خواهد یا اداره ای برای مبارزه با قاچاق کالا ندارد.

دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس آمار رسمی و مرکز آمار کشور در سال 97 مصرف لوازم خانگی کشور حدود 3/3 میلیارد دلار به ثبت رسید که از این میزان 897 میلیون دلار تولید داخلی بود و 296 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا نبوده و نیست

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا نبوده و نیست