مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 15:002020-01-22اقتصادي

نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند


انتظار نداریم که نظام بانکی مسؤولیت انتقال اقتصاد ایران از سنتی به هوشمند را برعهده بگیرد ولی نظام بانکی می تواند اهرم این موضوع باشد.

- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتظار نداریم که نظام بانکی مسؤولیت انتقال اقتصاد ایران از سنتی به هوشمند را برعهده بگیرد ولی نظام بانکی می تواند اهرم این موضوع باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرهاد دژپسند بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در سومین نشست ملی شو بانک ملی، استفاده از فناوری های نوین، دانش بنیان کردن امور در کنار استفاده از سرمایه های مادی و انسانی را 3 مؤلفه اقتصاد هوشمند عنوان کرد.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در کنار خلق منابع، هزینه ها را هم کاهش دهیم.

دژپسند افزود: بر اساس گزارشات نهادهای بین المللی، 7 هزار میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی چین و 26 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2030 ناشی از استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: اگر فناوری زنجیره بلوک جای خود را در نظام بانکی پیدا کند، تا 70 درصد ظرفیت کاهش هزینه های بانکی را در پی خواهد داشت.

دژپسند گفت: استفاده از فناوری های نوین و هوش مصنوعی با توسعه مشتریان و تنوع خدمات بانکی می تواند 30 تا 50 درصد درآمدهای بانک ها را بالا برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند

نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند